Firma w mieszkaniu. Dość często osoby prowadzące działalność gospodarczą w domu mają problem z tego rodzaju wydatkami. Jakie elementy wyposażenia przedsiębiorca może ująć w kosztach?
Do podstawowych i najczęstszych zakupów związanych z wyposażeniem firmy działającej w mieszkaniu należą wydatki dokonane między innymi na zakup:
Na skróty
Zakup wyposażenia – o czym warto pamiętać?
W przypadku wydatków związanych z wyposażeniem mieszkania trzeba być bardzo ostrożnym w zaliczeniu ich do kosztów uzyskania przychodu. Ważne, aby dany wydatek był ściśle związany z prowadzoną działalnością gospodarczą. Chodzi o to żeby urząd skarbowy nie zakwestionował zakupu twierdząc, że przejawia on charakter osobisty. Przepisy dokładnie wskazują jakie wydatki można zaliczyć do kosztów firmowych. Kosztami mogą być te wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania bądź zabezpieczenia źródła przychodów z wyłączeniem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dlatego obowiązkiem przedsiębiorcy jest udowodnienie związku z prowadzoną działalnością.Wyposażenie mieszkania – co można ująć w kosztach?
Przedsiębiorca prowadząc firmę w mieszkaniu musi zdawać sobie sprawę z tego, że każdy jego zakup dokonany na rzecz prowadzonej działalności będzie dokładnie analizowany przez urząd skarbowy w kontekście, czy przedsiębiorca nie będzie wykorzystywał go w celach osobistych. Na wyposażenie firmy w mieszkaniu mogą składać się meble, różne urządzenia, a także sprzęt elektroniczny i elektryczny. Jednak zakupy poczynione na rzecz firmy nie mogą budzić wątpliwości co do ich wykorzystywania tylko w działalności gospodarczej.Do podstawowych i najczęstszych zakupów związanych z wyposażeniem firmy działającej w mieszkaniu należą wydatki dokonane między innymi na zakup:
- biurka
- foteli
- krzeseł
- regałów
- szaf w tym szaf na dokumenty
- półek
- komputera
- drukarki
- sprzętu oświetleniowego.
Data publikacji: 2021-08-28, autor: FakturaXL