Instragram to jeden z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, który przyciąga ludzi z całego świata. Nic dziwnego, że dla wielu stał się sposobem na życie, a dla jeszcze większego grona miejscem zarobku.   instagram sklep

Sprzedaż na Instagramie – korzyści

Instragram to jeden z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, który przyciąga ludzi z całego świata. Nic dziwnego, że dla wielu stał się sposobem na życie, a dla jeszcze większego grona miejscem zarobku.

Statystyki pokazują, że liczba aktywnych użytkowników Instagrama przekroczyła 1 miliard miesięcznie. Jednocześnie dochodzi do tego wysoki współczynnik zaangażowania, który uzyskał poziom 2,2%. Aby mieć pojęcie, jak ogromna to skala, dodajmy, że Facebook ma współczynnik 0,22%. Z Instagrama korzystają głównie osoby między 18 a 34 rokiem życie. Płeć nie gra dużej roli, a wskaźnik wskazuje, że wśród aktywnych użytkowników 52% to kobiety, a 48% to mężczyźni.

Sklep na Instagramie – krok po kroki

Zakładka do profilu firmowego to pierwszy krok umożliwiający rozpoczęcie sprzedaży na Instagramie. Oznacza to, że na profilu pojawi się dodatkowy przycisk „Zobacz sklep”. Po kliknięciu użytkownik znajdzie się w interesującym go sklepie. Z kolei wchodzą w konkrety produkt, pojawi się informacja „Wyświetl w witrynie” pozwalający dotrzeć do karty produktu widniejącej w sklepie internetowym.

Aby założyć sklep na Instagramie, nie trzeba mieć żadnych funduszy, gdyż takie działanie jest darmowe.
Wymagane jest od użytkownika spełnienie wymienionych warunków:
  • konto na Instagramie musi istnieć na dostępnym rynku,
  • firma musi mieć kwalifikujący się produkt,
  • firma musi działać zgodnie z zasadami Seller Agreement i Commerce Eligibility Requirements,
  • firma musi mieć domenę witryny internetowej, gdyż służy do realizacji sprzedaży,
  • Instagram jest zaktualizowany,
  • Profil firmy ma status konta firmowego,
  • firma ma również stronę na Facebooku, gdyż obie aplikacje są połączone,
  • konto firmowe na Instagramie łączy się z katalogiem produktów występujących w Menadżerze Katalogów na Facebooku albo innej partnerskiej platformie e-commerce (przykładem jest Shipify),
  • konto zostało zweryfikowane,
  • dopiero po weryfikacji można włączyć funkcję „zakupy”.

W jaki sposób oznacza się produkty w sklepie?

Oznaczanie produktów odbywa się na dwa sposoby – w publikowanych postach oraz na InstaStories. Po kliknięciu w link użytkownicy wchodzą do zakładki z produktem w sklepie.

Oznaczenie produktów krok po kroku:
  • przesłanie zdjęcia,
  • dodanie opisu,
  • wybór „Tag products”,
  • wskazanie zdjęcia,
  • wyszukanie produktu,
  • wskazanie interesującego produktu,
  • kliknięcie „Done”,
  • kliknięcie „Next”,
  • kliknięcie „Share”.
Istnieje również możliwość wprowadzenia naklejki zakupowej. Jest ona widoczna w relacji.
Po wybraniu obrazu należy:
  • wybrać ikonę naklejki widniejącej w prawym górnym rogu,
  • wskazać naklejkę produktu (jest dostępna w zasobniku),
  • wybrać produkt, który ma zostać wyróżniony (znajduje się w katalogu),
  • wskazać miejsce na naklejkę produktu (miejsce w relacji),
  • edytować naklejkę (kolor teksty poprzez jej dotknięcie),
  • udostępnić relację.

Jaką reklamę stosuje się na Instagramie?

Instagram używa takich samych narzędzi reklamowych, co Facebook. W praktyce kampanie są konfigurowane, wyświetlane oraz sprawdzane z wykorzystaniem Menadżera reklam na Facebooku. W celu włączenia reklam na Instagramie wymagane jest konto na Facebooku.

Oba profile nie różnią się znacząco między sobą. Od użytkownika wymaga się jedynie wskazanie celu reklamy, grupy docelowych klientów i formatu reklamowego w Menedżerze reklam. Wymagane jest wskazanie dostępnego budżetu oraz czasu emisji. Po zatwierdzeniu i przygotowaniu reklam użytkownik otrzyma informację z systemu.

Reklamy dostępne na Instagramie:
  • Reklamy w Stories
  • Reklamy w formie zdjęć
  • Reklamy wideo
  • Reklamy karuzelowe
  • Reklamy w formie kolekcji
  • Reklamy w sekcji „Eksploruj”
  • Reklamy w IGTV
  • Reklamy produktowe na Instagramie
Wymienione reklamy spełniają inne funkcje, stąd przypisuje im się różne cele.

Czy na Instagramie sprzedaje się wszystko?

Instragram to doskonałe miejsce na sprzedaż, co jest uwarunkowane ilością użytkowników, dostępnymi reklamami i szerokim zasięgiem. Jednak nie wszystkie produkty można sprzedawać w mediach społecznościowych. Zarówno Facebook, jak i Instragram nie akceptują sprzedaży zwierząt, alkoholu, broni, produktów medycznych i innych. Aby się z nimi zapoznać, należy odszukać regulamin.


Data publikacji: 2022-10-31, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU