Allegro jest jedną z bardziej popularnych platform sprzedażowych w Polsce. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony kupujących jak i sprzedających. Allegro umożliwia dostęp do ogromnej ilości klientów i dostarcza masę narzędzi przydatnych do sprzedaży, ale nie każdy sprzedawca potrafi je w pełni wykorzystać, co może przełożyć się na niższą sprzedaż. W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Zwiększenie sprzedaży na Allegro – co należy zrobić?
Sprzedaż na Allegro mogą prowadzić zarówno osoby fizyczne jak i firmy.
Na platformie dostępne są dwa rodzaje kont: • konto prywatne • konto firmowe.
Z reguły sprzedażą na Allegro zajmują się firmy, które z zasady korzystają z kont firmowych. Konta firmowe zostały wyposażone w wiele przydatnych narzędzi, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż. Sprzedawcy, którzy chcą odnieść sukces i pochwalić się dużą sprzedażą powinni zadbać o to, aby ich oferta była jak najbardziej atrakcyjna i wyróżniała się na tle konkurencji. Warto pomyśleć o odpowiedniej nazwie konta, chwytliwej i łatwo wpadającej w ucho. Nazwa powinna nawiązywać do branży, w której sprzedawca prowadzi działalność. Klienci często szukają produktów i wykorzystują w tym celu wyszukiwarkę Allegro, dlatego dobrym pomysłem jest, aby jeden sprzedawca posiadał kilka kont, z których będzie prowadził sprzedaż. Dzięki temu oferta może być bardziej widoczna w wyszukiwarce, co ma szansę przełożyć się na większą sprzedaż.
W osiągnięciu lepszych wyników sprzedażowych sprzedawcy może pomóc między innymi:
aktywacja Pakietu Powitalnego Pakiet powitalny ułatwia nowym sprzedawcom pozyskanie pierwszych klientów. Jego aktywacja umożliwia przedsiębiorcom skorzystanie z wielu udogodnień, takich jak między innymi: darmowe wyróżnienia ofert, dzięki czemu będzie mógł on dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów
dodanie ciekawego opisu produktu i umieszczenie go w profilu
zadbanie o dobrą widoczność danych firmy
zadbanie o interesujący wygląd ofert
Dodatkowo sprzedawca powinien zwrócić uwagę na:
tytuł aukcji – tytuł powinien mieć maksymalnie 50 znaków oraz powinien zawierać kluczowe słowa i różnić się od tytułów ofert zamieszczonych przez konkurencję. Nie jest dobrą praktyką stosowanie tzw. tanich chwytów marketingowych z wykorzystaniem takich słów, jak: okazja czy promocja
zdjęcia i miniatury – na miniaturze powinien znaleźć się produkt umieszczony na białym tle w rozmiarze wymaganym przez serwis. Zdjęcia powinny być tak zrobione, aby przyciągały uwagę klientów. Muszą być atrakcyjne i wyraźne oraz koniecznie muszą być autorstwa sprzedawcy. Nie mogą zostać skopiowane z innych stron. Natomiast w opisie produktu można zamieścić zdjęcia bardziej zróżnicowane, np. ujęcia z pracy danego produktu itp.
opis produktu – produkt musi zostać opisany w sposób wyczerpujący i unikalny pozwalający na wyróżnienie na tle konkurencji. Powinien zawierać szczegółowe informacje, a jednocześnie musi być zwięzły. Sprzedawca przy sporządzaniu opisu może wykorzystać zasady obowiązujące w copywritingu sprzedażowym
identyfikacja wizualna – wszystkie oferty powinny być np. w podobnej kolorystyce. Dobrze, jeżeli w opisie znajdzie się logotyp sklepu. Wszystkie takie szczegóły mają wpływ na atrakcyjność oferty i rozpoznawalność marki.
Korzyści z posiadania konta firmowego na Allegro
możliwość uczestniczenia w programie powitalnym dla nowych firm
możliwość dostępu do bezpłatnych szkoleń na Allegro
możliwość wdrożenia API, czyli połączenia konta na Allegro z własnym sklepem internetowym oraz profesjonalnych narzędzi dotyczących obsługi sprzedaży
zwiększenie zaufania klientów
możliwość zdobycia nazwy Super Sprzedawca.
Sprzedaż na Allegro – prowadzenie odpowiedniej polityki cenowej
Przy sprzedaży na Allegro istotną rolę odgrywa cena sprzedawanych produktów, dlatego zawsze warto jest dokonać analizy cen ustalonych przez konkurencję. W tym celu można wykorzystać jedno z dostępnych narzędzi jakim jest porównywarka cenowa. Dzięki niej łatwiej można ustalić najbardziej odpowiednią cenę dla własnego sprzedawanego produktu. Przy ustalaniu ceny należy wziąć pod uwagę również koszt pozyskania towaru, a także wartość jaką dany produkt może przynieść klientom.
Jakie narzędzia udostępnia Allegro w celu zwiększenia sprzedaży?
Każdy sprzedający na Allegro ma możliwość skorzystania z różnych narzędzi pozwalających osiągnąć większą sprzedaż. Zaliczają się do nich takie programy, jak:
Monety Allegro – program lojalnościowy przeznaczony dla kupujących, który cieszy się ogromną popularnością
Strefa Okazji – popularne miejsce służące do umieszczania w nim ofert. Oferty ze Strefy Okazji są dużo częściej wybierane przez klientów. Usługa jest płatna. Na odpłatność składa się opłata stała i prowizja naliczana od wielkości sprzedaży
Allegro SMART – oferta darmowej dostawy, zwrotów i reklamacji w ramach wykupionego abonamentu w wysokości 59,99 zł rocznie. Oferty z usługą SMART są częściej wybierane przez kupujących.
Sprzedawcy, którzy mogą pochwalić się wysokiej jakości sprzedażą i obsługą klienta otrzymują status Super Sprzedawcy. Posiadanie takiej etykiety może mieć wpływ na wypracowanie dobrej opinii o sklepie. Poza tym firma będąca Super Sprzedawcą wzbudza większe zaufanie wśród kupujących. Allegro udostępnia również inne narzędzia reklamowe w postaci podświetlenia i wyróżnienia oferty, które są dodatkowo płatne. Na uwagę zasługuje także Allegro Ads, czyli system reklamowy, którego działanie można porównać do Google Ads lub Facebooka Ads. System polega na ustawieniu kampanii reklamowej w sposób zapewniający osiągnięcie jak najlepszych rezultatów przy jednocześnie niskich nakładach finansowych. Działa w ten sposób, że oferta ustawiana jest na górze listy. Płatność rozliczana jest za pomocą systemu CPC, czyli za kliknięcie.
Sprawdzone strategie sprzedażowe na Allegro
Przykładem sprawdzonych strategii sprzedażowych jest cross-selling i up-selling. Cross-selling polega na proponowaniu klientom towarów stanowiących uzupełnienie do wcześniej zakupionych produktów. Z kolei up-selling to proponowanie produktów posiadających wyższy standard i wyższą cenę. Przykładowo sprzedawca może wystawić różne pakiety i zestawy towarów komplementarnych, czyli będących uzupełnieniem głównej oferty. Taka strategia sprawdza się w wielu branżach. Dodatkowo sprzedawca w Menedżerze Sprzedaży może ustawić funkcję polegającą na tym, że system po dodaniu przez klienta konkretnego produktu do koszyka zaproponuje kupującemu dodatkowo inne towary pasujące do wybranego produktu.
Dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnych klientów
Zanim przedsiębiorca rozpocznie sprzedaż na Allegro to warto, żeby najpierw zrobił mały rekonesans, czy w ogóle ma szansę na udaną sprzedaż w branży, w której prowadzi działalność. W tym celu powinien skorzystać z takich narzędzi jak: Google Trends czy Trade Analytics oraz z aktualnych raportów opracowanych dla branży e-commerce, które pozwolą mu zorientować się co w danym momencie najlepiej sprzedaje się na Allegro. Z analiz wynika, że obecnie w Polsce dobrze sprzedaje się odzież, akcesoria oraz dodatki, obuwie, kosmetyki, chemia gospodarcza, technologie, a nawet meble.
Podsumowanie
Do zwiększenia sprzedaży na Allegro mogą przyczynić się niżej wymienione czynności: