Po uzupełnieniu zeznania podatkowego, podatnik może uzyskać zwrot nadpłaty na jego rachunek bankowy albo przy pomocy przekazu pocztowego. Jak dopełnić formalności?
Na skróty
Jak odbywa się zwrot na rachunek bankowy?
Aby otrzymać zwrot nadpłaty na rachunek bankowy, trzeba odpowiednio wcześnie zgłosić numer do organu podatkowego. Jeżeli numer rachunku bankowego został już dostarczony do organu i nie zmienił się, podatnik nie ma obowiązku podać go w zeznaniu. Z kolei brak zgłoszonego numeru osobistego rachunku albo nawet podanie niewłaściwego numeru upoważnia do złożenia zgłoszenia aktualizacyjnego, a w nim aktualnych danych związanych z kontem bankowym.Zwrot przekazem pocztowym
Brak rachunku bankowego albo brak zgłoszenia wiąże się z dostarczeniem zwrotu przy pomocy przekazu pocztowego, od którego odejmuje się koszty zwrotu. Gdy wysokość nadpłaty nie jest większa dwa razy od kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym, a rachunek nie został poddany, zwrot można uzyskać w kasie.
Aby uzyskać zwrot w kasie, stosowna informacja musi znaleźć się na zeznaniu podatkowym. Nie należy zapominać o numerze telefonu albo adresie e-mail, dzięki czemu, gdy zaistnieje taka konieczność, nawiązanie kontaktu nie będzie problematyczne.Kiedy można uzyskać zwrot nadpłaty?
Zwrot nadpłaty odbywa się w jednym z następujących terminów:- 3 miesiące, liczone od dnia złożenia zeznania, gdy zeznanie ma formę papierową,
- 45 dni, liczone od dnia złożenia zeznania, gdy zeznanie ma formę dokumentu elektronicznego złożonego przy pomocy usługi Twój e-PIT albo przez e-Deklarację.
W e-Urzędzie Skarbowym można uzyskać bieżące informacje o zwrocie nadpłaty. W praktyce oznacza to usługę „Zwrot podatków”.
Zwrot nadpłaty podatku odbędzie się szybciej, gdy podatnik posiada Kartę Dużej Rodziny (KDR), ale ta opcja jest dedykowana dla podatników składających zeznanie drogą elektroniczną.
Data publikacji: 2024-09-01, autor: FakturaXL